Merupakan pembekal barangan am berdaftar ssm dan pembekal tone excel prepaid

Friday, October 30, 2015

Ahhh Kesian Si Tembam....

Assalam Semua,,

Sedih rasanya....dah 7bulan usianya seperti biasa setiap hari waktu lunch aku akan pergi menyusukan Ahmad. Tetapi hari ni tersangat sibuk, dan memberitahu penjaganya bahawa mungkin tak sempat datang.
Akan tetapi masa menyebelahi..tepat jam 1 dah terpacak di depan rumah melihat anakku...ooootidur rupanya...letih kot..dalam hati berbisik...
Usai kedengaran kanak-kanak lain yang bising bermain sesama sendiri...
Ahhhh...kesian anakku...namun syukur tak seperti baby yang lain terus ditinggalkan dari pagi hingga petang.
Sekurangnya aku masih dpt menjenguknya...

Alangkah terkejutnya aku....baju yang dipakai olehnya adalah baju yang kuhantar pada pagi tadi....Oh anakku rupanya kau tak mandi dari pagi tadi...Dah separuh hari nak....Sedihnya..
Bila ku tanya penjaganya menjawab...WANGI JE...tak busuk pun.....alasannya...
dan menambah lagi kesedapan alasan INGATKAN DAH MANDI.....wah agak2 la baby kot....

Jauh Mama travel dari Sg Buloh ke Subang Jaya...Dari subuh nak dimandikan dengan kegalutan abang2 dan kakak yang nak kesekolah...agak2 la...

Bukan tak biasa nak mandikan...pernah kucuba sebulan..akhirnya SEMPUT...masa tuh usianya 5bulan...Konon nak biasakan mandi pagi..Boleh baby mandi pagi tapi kalau duduk dirumah sahaja tak apa angin luar pun tak kena...Ini pagi2 lagi dah kena sejuk highway...OH Sabarlah Duhai Hati..

Itulah kesibukan menjadikan kita terpaksa menempuh juga kepahitan yang sepatutnya menjadi kemanisan dalam hidup...apa nak buat.

Kasihan Anakku...
Coretan MAMA buatmu...
#dah besar bacatau#ingat mama

No comments:

Post a Comment